Ok. 1,5 tygodnia temu kierownik przedstawił mi roczną ocenę mojej pracy 5 "żółta" (w skali od 1 do 9), którą zaakceptowałem i podpisałem się pod nią. W ubiegły poniedziałek ocena pojawiła się w systemie informatycznym, ale obniżona na 4 "czerwona" - co w praktyce oznacza ocenę negatywną. Okazało się, że Personalny "powchodził" na oceny i pozmieniał niektórym pracownikom bez ich wiedzy - dotyczy to również mnie (na 10 ocen cząstkowych 5 zostało mi obniżonych). Zażądałem na piśmie pisemnego wyjaśnienia i uzasadniłem to swoimi osiągnięciami w zeszłym roku. Negatywna ocena prawdopodobnie blokuje mi w tym roku m.in możliwość przeszeregowania i awansu, o które się ubiegałem. Co robić dalej? Czy można obniżyć ocenę bez wiedzy pracownika? Jak od strony prawnej interpretować taką sytuację: dokument "papierowy" zaakceptowany przeze mnie różny od dokumentu elektronicznego (ten drugi jest uważany jako obowiązujący)?